Ad Talent Award 2024: wie worden de Ad-ambassadeurs van Nederland?

De Ad Talent Award komt eraan! Tijdens de Landelijke Ad-dag op 19 april 2024 wordt de Ad Talent Award 2024 uitgereikt, waarmee twee Associate degree-talenten verkozen worden tot landelijke Ad-ambassadeur.  Elke hogeschool aangesloten bij het Overlegplatform Associate degrees kan zijn of haar Ad-talent nomineren.

En … twee van hen worden extra in het zonnetje gezet. Zij ontvangen de Ad Talent Award als ambassadeurs van het Ad-onderwijs in Nederland.

Waarom de Ad Talent Award?
In 2024 willen we onze Ad-talenten graag in de spotlights zetten en hen de waardering geven die zij verdienen. Zij zijn tenslotte de Ad-ambassadeurs die het niveau 5 in ons hoger onderwijs concreet handen en voeten geven. Zij zien dat zij in de praktijk het verschil maken!

De presentatie van de verschillende genomineerde Ad Talenten, de uitreiking van de Award en de inzet van deze Ad-ambassadeurs bij onze hogescholen en via het Overlegplatform Associate degrees bieden hiervoor een mooi podium. Op deze manier zetten we onze Ad Talenten in het zonnetje en genereren we tegelijkertijd meer aandacht en bekendheid voor het Ad onderwijs en de talenten die dit voortbrengt.

Wat maakt iemand tot een Ad Talent?

Een Ad Talent maakt hét verschil. Een Ad Talent toont professioneel vakmanschap en heeft een nieuwsgierige, onderzoekende en ondernemende houding.  Een Ad Talent werkt in samenwerking met zijn of haar omgeving aan oplossingen / verbeteringen voor vraagstukken uit de beroepspraktijk. Het Ad Talent heeft oog voor maatschappelijke ontwikkelingen binnen het eigen beroepsdomein. En het Ad Talent maakt zijn of haar lerend vermogen zichtbaar: reflecteert op de eigen houding en handelen en pakt regie op de eigen professionele ontwikkeling.

Nominatieprocedure Ad Talent Award

Elke hogeschool die aan het Overlegplatform Associate degrees verbonden is, kiest uit haar Ad Talenten één student en nomineert deze tot Ad-ambassadeur van hun hogeschool. De hogeschool is vrij om te kiezen of dit een voltijd-, deeltijd- of een duale student is. Hogescholen kunnen hun nominatie tot uiterlijk 26 januari 2024 doorgeven.

De contactpersonen van de deelnemende hogescholen hebben informatie ontvangen over hoe zij hun student kunnen nomineren.

Uitreiking Ad Talent Award 2024

Uit alle genomineerden kiest een onafhankelijke jury twee landelijke Ad-ambassadeurs die de Ad Talent Award 2024 ontvangen: een Ad-ambassadeur voltijd en een Ad-ambassadeur werkenden. De winnaars worden op 19 april 2024 tijdens een feestelijke uitreiking op de landelijke Ad-dag in Rotterdam bekend gemaakt.

Vragen over de Ad Talent Award 2024 of de Landelijke Ad-dag 2024? Mail naar: platformassociatedegrees@gmail.com.