Landelijke Ad dag 2022

Op 24 mei organiseerde het Overlegplatform Associate degrees de landelijke Ad dag bij het Instituut voor Associate degrees van de HU in Amersfoort. We kunnen terugkijken op een druk bezochte dag met de nodige activiteiten.

Tijdens het Landelijke Associate Degree Congres ondertekenden Adnan Tekin, de voorzitter van de MBO Raad, en Maurice Limmen, voorzitter van de Vereniging Hogescholen, een gezamenlijk statement waarin ze verklaren zich in te zetten voor de uitbreiding van het aanbod Associate degrees (Ad’s) in Nederland. Daarnaast willen de beide koepels de Ad’s meer bekendheid geven.

Ondertussen stond de dag vooral in het teken van kennisdelen in een mooie waaier aan interessante workshops en presentaties: Bijgaand een deel van de workshops met de downloads:

• “Praktijkleren in hybride projecten” – Rotterdam Academy (Chantal van der Putten, Robert Jan Joosse, Natascha Padmos) & Da Vinci College – Duurzaamheidfabiek Dordrecht (Timon Jongkind). PPT Praktijkleren in hybride projecten
  • “MKB-route in het hbo”- Annemarie Knottnerus van het Landelijk Platform MKB-route, En vanuit NHLStenden: docent MKB-route Ad duaal Ondernemerschap en Retail Management Arnold Jippes, duale student Jelmar Tuinman werkend bij Meijer en Meijer herenmode, en programma manager Associate degrees Nina Spithost. Bijgaand de presentatie: PPT Mkb-route in het hbo. Zijn er overigens vragen over de MKB-route dan kun die rechtstreeks mailen naar mkbroutehbo@ptvt.nl. En heb je een opleiding die je als (potentiële) MKB-route wil aanmelden dan kan dat via: https://mkbrouteinhbo.wijzijnkatapult.nl/voor-hogescholen/enthousiast-geworden/
  • “Stadsbekwaam opleiden” – Urban als kansrijke leeromgeving. Hogeschool Windesheim. Associatedegree Pedagogisch Educatief Professional. Presentatie Stadsbekwaam opleiden