De Ad-dag is een initiatief vanuit het Overlegplatform Associate degrees en vond op 19 mei 2024 voor de vierde keer plaats, deze keer in Rotterdam. Het thema was dit keer: “De Ad-student als professional”. Rondom dit thema werden niet minder dan 23 workshops verzorgd door Ad-collega’s van in totaal 22 hogescholen, ROC’s en andere organisaties. Op de volgende pagina’s is per workshop informatie en in veel gevallen ook de presentatie te vinden.
Overzicht van alle workshops:
- Samenwerken aan het ontwikkelen van Ad-opleidingen
- De Ad-docent als regisseur
- Mind the gap! Een interactief bordspel waarbij de kansen en uitdagingen van Ad-studenten van verschillende achtergronden centraal staan
- Start making sense – sense of belonging van Ad-studenten stimuleren door co-creatie in het maakproces
- Toepassing van generatieve AI in de Ad-praktijk én het Ad-onderwijs
- Loopbaancompetenties voor nu en later
- Duurzaam hoger onderwijs
- De Ad’er als toekomstbestendige professional (met Lego Serious Play)
- Talent en Professionele Skills: van student naar niveau 5-professional
- Krachtig Curriculum Methodiek in de Ad-opleiding
- Werkplekleren, naar gedualiseerd Ad-onderwijs!
- Datagedreven Ad-professional
- Student journey in het coachingsgesprek met de Ad-student
- Co-creatie met het werkveld, samen-werken, samen maken in het Ad-onderwijs
- Internationale samenwerking op niveau 5: hoe dan?
- Ontwerpen van professionele beroepsproducten bij Ad-opleidingen
- Landelijke Ad-opleidingsprofielen: het profiel van de Ad-professional
- Impactmakership in het Ad-onderwijs: call to action
- Professionele ontwikkeling van Ad-studenten in de stage
- Duurzaam samenwerken met het bedrijfsleven
- Ad-studenten en studentsucces
- MKB-route in het hbo
- Business coaches voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de Ad-student
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24