De Ad-docent als regisseur
Saskia Versloot – Hogeschool Saxion
De deeltijd Associate degrees van Saxion Parttime School zijn flexibel en blended. De vraagstukken uit de eigen praktijkomgeving van de student staan centraal bij de beoordeling, zodat studenten opgedane kennis en skills meteen in hun dagelijkse praktijk kunnen toepassen in relevante beroepsproducten. De docenten zijn daarbij regisseur. Wat houdt die rol in? Wat zijn do’s en dont’s? Hoe maken zij de Ad-studenten betere professionals?
Het leerproces van de student speelt zich af in de eigen praktijkomgeving, in de bijeenkomsten en in de online leeromgeving (blended leren). Wat is hierin nodig voor een succesvol leerproces? Het leerproces van de student heeft op het juiste moment diverse docentrollen nodig, zoals: coach, expert en verbinder. Daarmee is de docent meer dan een coach en facilitator, omdat hij het leerproces regisseert door de juiste rol op het juiste moment in te zetten. De student en het leerproces staan centraal en de docent sluit aan op wat daarbij nodig is. De deelnemers aan deze workshop werden door middel van vragen en praktijkvoorbeelden actief betrokken. Daarnaast kregen ze concrete handvatten hoe ze als docent om kunnen gaan met de Ad-professional in een flexibele deeltijdopleiding.
Overzicht van alle workshops:
- Samenwerken aan het ontwikkelen van Ad-opleidingen
- De Ad-docent als regisseur
- Mind the gap! Een interactief bordspel waarbij de kansen en uitdagingen van Ad-studenten van verschillende achtergronden centraal staan
- Start making sense – sense of belonging van Ad-studenten stimuleren door co-creatie in het maakproces
- Toepassing van generatieve AI in de Ad-praktijk én het Ad-onderwijs
- Loopbaancompetenties voor nu en later
- Duurzaam hoger onderwijs
- De Ad’er als toekomstbestendige professional (met Lego Serious Play)
- Talent en Professionele Skills: van student naar niveau 5-professional
- Krachtig Curriculum Methodiek in de Ad-opleiding
- Werkplekleren, naar gedualiseerd Ad-onderwijs!
- Datagedreven Ad-professional
- Student journey in het coachingsgesprek met de Ad-student
- Co-creatie met het werkveld, samen-werken, samen maken in het Ad-onderwijs
- Internationale samenwerking op niveau 5: hoe dan?
- Ontwerpen van professionele beroepsproducten bij Ad-opleidingen
- Landelijke Ad-opleidingsprofielen: het profiel van de Ad-professional
- Impactmakership in het Ad-onderwijs: call to action
- Professionele ontwikkeling van Ad-studenten in de stage
- Duurzaam samenwerken met het bedrijfsleven
- Ad-studenten en studentsucces
- MKB-route in het hbo
- Business coaches voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de Ad-student
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24