Workshops ‘De Ad-student als professional’ op de Landelijke Ad-dag op 19 april 2024

Krachtig Curriculum Methodiek in de Ad-opleiding

Marieke van den Hout & Karin van Beek – zelfstandig onderwijskundigen 

Om docenten te ondersteunen bij een curriculumherziening of nieuw ontwerp van Ad-opleidingen, ontwikkelden Marieke en Karin in de afgelopen jaren een praktische methodiek: de Krachtig Curriculum Methodiek (KCM). Deze methodiek bestaat uit vijf iteratieve fasen en biedt teams structuur en houvast om het proces gericht te doorlopen met als resultaat een kloppend en volledig curriculumontwerp. 

Wat versta jij onder een krachtig curriculum? Welke stappen kun je doorlopen om tot een krachtig curriculum te komen? En hoe kun je de opgedane inzichten morgen gaan toepassen in jouw eigen praktijk? Dat is tijdens deze praktische workshop besproken. Het e-book Krachtig Curriculum Methodiek is gratis te downloaden via deze link.  

Overzicht van alle workshops:

  1. Samenwerken aan het ontwikkelen van Ad-opleidingen
  2. De Ad-docent als regisseur
  3. Mind the gap! Een interactief bordspel waarbij de kansen en uitdagingen van Ad-studenten van verschillende achtergronden centraal staan
  4. Start making sense – sense of belonging van Ad-studenten stimuleren door co-creatie in het maakproces
  5. Toepassing van generatieve AI in de Ad-praktijk én het Ad-onderwijs
  6. Loopbaancompetenties voor nu en later
  7. Duurzaam hoger onderwijs
  8. De Ad’er als toekomstbestendige professional (met Lego Serious Play)
  9. Talent en Professionele Skills: van student naar niveau 5-professional
  10. Krachtig Curriculum Methodiek in de Ad-opleiding
  11. Werkplekleren, naar gedualiseerd Ad-onderwijs!
  12. Datagedreven Ad-professional
  13. Student journey in het coachingsgesprek met de Ad-student
  14. Co-creatie met het werkveld, samen-werken, samen maken in het Ad-onderwijs
  15. Internationale samenwerking op niveau 5: hoe dan?
  16. Ontwerpen van professionele beroepsproducten bij Ad-opleidingen
  17. Landelijke Ad-opleidingsprofielen: het profiel van de Ad-professional
  18. Impactmakership in het Ad-onderwijs: call to action
  19. Professionele ontwikkeling van Ad-studenten in de stage
  20. Duurzaam samenwerken met het bedrijfsleven
  21. Ad-studenten en studentsucces
  22. MKB-route in het hbo
  23. Business coaches voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de Ad-student

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24