Mind the gap! Een interactief bordspel waarbij de kansen en uitdagingen van Ad-studenten van verschillende achtergronden centraal staan
Andreas Ebert & Nina Spithost – NHL Stenden hogeschool
Sensitief zijn voor de individuele behoeften van studenten is een moeilijke taak, maar ongelooflijk belangrijk voor hun persoonlijke en professionele ontwikkeling als Ad-professional. Het begrijpen dat sommige studenten aanvullende ondersteuning nodig hebben is cruciaal. Het aannemen van de rol als mentor/rolmodel met een luisterend oor zorgt ervoor dat de student zich gezien en begrepen voelt. Dit kan de ontwikkeling van de student versterken, op professioneel en persoonlijk vlak. Onvoldoende zicht hebben op wat de student nodig heeft kan leiden tot het onderschatten van de kwaliteiten van de student en een negatief effect hebben op de ontwikkeling van de student op professioneel en persoonlijk vlak. De juiste balans vinden in betrokkenheid is een uitdagende taak. Met elkaar hierover in gesprek gaan levert mooie inzichten op.
In deze workshop stapten de deelnemers in de schoenen van Ad-studenten met het bordspel Pionieren! Met verschillende persona’s wandelden we gezamenlijk langs obstakels, kansen en uitdagingen die met name Ad-studenten tegenkomen. Denk aan: eerstegeneratiestudent zijn, in armoede leven of psychische klachten hebben. Door het spelen van dit spel hopen we meer inzicht te bieden in de situatie én behoeften van onze Ad-studenten.
Overzicht van alle workshops:
- Samenwerken aan het ontwikkelen van Ad-opleidingen
- De Ad-docent als regisseur
- Mind the gap! Een interactief bordspel waarbij de kansen en uitdagingen van Ad-studenten van verschillende achtergronden centraal staan
- Start making sense – sense of belonging van Ad-studenten stimuleren door co-creatie in het maakproces
- Toepassing van generatieve AI in de Ad-praktijk én het Ad-onderwijs
- Loopbaancompetenties voor nu en later
- Duurzaam hoger onderwijs
- De Ad’er als toekomstbestendige professional (met Lego Serious Play)
- Talent en Professionele Skills: van student naar niveau 5-professional
- Krachtig Curriculum Methodiek in de Ad-opleiding
- Werkplekleren, naar gedualiseerd Ad-onderwijs!
- Datagedreven Ad-professional
- Student journey in het coachingsgesprek met de Ad-student
- Co-creatie met het werkveld, samen-werken, samen maken in het Ad-onderwijs
- Internationale samenwerking op niveau 5: hoe dan?
- Ontwerpen van professionele beroepsproducten bij Ad-opleidingen
- Landelijke Ad-opleidingsprofielen: het profiel van de Ad-professional
- Impactmakership in het Ad-onderwijs: call to action
- Professionele ontwikkeling van Ad-studenten in de stage
- Duurzaam samenwerken met het bedrijfsleven
- Ad-studenten en studentsucces
- MKB-route in het hbo
- Business coaches voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de Ad-student
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24